Och så var man ett år närmre systemet..

Om åldersgränsen för det inte också förändras så som pratet om tobak och hur det endast skall säljas på systembolaget. Jag menar, vad tusan är DET om?
Jag kan tycka att förutom allt som redan ändrats av dem där borgarsvinen så måste detta ta priset.
Hur skulle det förbättra samhället att stänga igen all försäljning av tobak i småkiosker och matbutiker och istället slänga in det i varje systembolag i landet?
Idiotiskt, måste jag ju säga.
Helst för Kristianstads stackars rökeri-invånare som verkligen kommer få köa hysteriskt runt hela domustorget.
Det kan aldrig sluta bra, detta.

Hur som helst så har man hunnit med att fylla år idag, vilket inte känns överhuvudtaget,
förutom att plånboken skramlar lite mer, ungefär.
Eller nu ska jag inte ljuga, för till skillnad från alla andra födelsedagar jag upplevt så var detta en dag då jag fick skåda Kajsa flörtandes med min kära far.
Men ja, varför inte,
alltid ska väl en födelsedag bjuda på något nytt, som man säger.

Jag har dock kommit fram till att 19 måste vara den mest onödiga åldern, någonsin, bortsett från 17 kanske, för då har man ju VEKLIGEN ingenting att fördriva tiden på. Jag menar 16+ fungerar verkligen inte och 18års gränsen består endast av ett osäkert falsklegg, vilket inte alltid vill fungera det heller.
19 är inte bättre i för sig. Då har man hunnit vara 18 i ett år och alla uteställen med den åldersgränsen är fullständigt uttjatade för en kristianstads-inneboende. Dessutom, även hur pass mogen och vuxen man nu känner sig, såhär ett år efter 18, så har man fortfarande inte tillgång till det efterlängtade systembolaget.
Vilket kan tyckas vara meningen med livet, ungefär.

Ja, så livet börjar väl egentligen inte förrän man hunnit fylla 20, kan man väl kort sagt säga.
Så vem är jag att klaga nu då?
Så länge man inte har nåt liv har man väl inget att oroa sig för, trots allt?
Förberedelser möjligen..
Men kommer vi någonsin nå dit då vi verkligen känner att meningen med livet är befogat och att vi äger allt man kan önska?
Det har jag mycket svårt för att tro.
Jag borde egentligen bara hålla käften.
Det är enklare så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0