En munter fyr

Söndagen är återkommen och det är med glädje.
Dels för att helgen har varit av ren top notch men också dels för att jag ser fram emot att jobba ikväll.
Jag känner mig förgylld av den glädje som omfamnat mig denna helg och då allt börjar falla på sin plats kan jag börja ta för mig av känslan.
För känslan växer och är stark, så stark att jag kan känna hur tårarna vill falla.
Jag vill gråta,
men jag är inte ledsen.
Det är jag inte.  

-

När vinet glöder i de fyllda glasen och
vi börjar bli i gasen, då lossar tungans band.
Vi som gått omkring och varit så blyga
vi slutar upp att smyga, modet kommer efterhand.

Hej, tjo och klackarna i taket!
Nu visar vi helt naket hur modiga vi är.
Inga ord kan bli förstora, vad har jag att förlora?
Så är det med det!

-

Sanningen om vårt liv


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0