Drömmen ,så overkligt nära

Alltså nu har jag suttit och tänkt på hur mitt liv kan se ut om endast ett halvår hela denna dagen!
Det är verkligen skrämmande!
Mina fingrar skakar och mitt huvud snurrar som aldrig förr och jag kan inte sitta still.
Jag tror jag har bestämt mig,
nu åker jag.
Fan.

Alla dessa beslut man tvingas ta när gymnasiet inte längre fångar en då man faller är allt annat än enkelt och minst sagt skrämmande. Ibland vill jag spy på allt som spelar in och på allt som plötsligt måste hända.
Magkänslan är obeskrivlig.
Men drömmen kan bli sann..

Jag måste.
fan jag behöver en cigg!
__________________________________________________________________________,-

Jag har i smyg skickat en intresseanmälan till en konstskola i USA - Los Angeles ,och tänkt att varför inte? Det är ju inte så att jag förlorar någonting på att söka. Att jag inte kommer komma in, det begriper jag , såklart, but still, liksom.
Nu har det hunnit gå så långt att jag till och med hunnit glömma bort att jag sökt,
tills jag öppnade min mail i torsdes, och ser att det är från IBS.
Jag har blivit antagen!
Det enda som saknas nu är att jag gör ett Engelskaprov och klarar det, sen har jag en utbildning i fucking USA som Författare-Journalist !
Det är helt overkligt ,
fullkomligt utflippat,
HELT GALET.

Att ge ett svar på ifall jag tänker tacka ja eller inte kan nog vara det hårdaste beslut jag tvingats göra i mitt liv hittills och det skakar i kroppen när jag tänker på allt som spelar in i det hela.
Ska man ge sig på en utbildning under två års tid i landet av mina drömmar? Ska man leva ihop med 100-tals studenter i ett kollektivt studenthem och låta sin dröm slå in?
Ska man bege sig till självaste L.A och träffa sin släkt, starta ett nytt liv, uppleva och upptäcka, skapa och i slutänden faktiskt till och med, bli..
Svaret kan verka givet hos ett folköra men för mig så oerhört skrämmande.

Ingen har någonsin hindrats från att drömma,
det ger inga konsekvenser för någon.
Men att nå dit då man står på kanten till att uppfylla de mest önskade drömmar man haft,
det är då man blickar tillbaka och undrar om man drömt rätt.
och svaret,
till om man borde ta steget ut för kanten och falla med vinden, 
eller om man borde packa ett steg och vända om.
Det finner man inte med en gång.
Kanske till och med inte alls.
Kanske inte överhuvudtaget.



Det blivande studenthemmet


Utsikten


Utsikten


Utsikten,-

It sure looks like a dream though..


Kommentarer
Postat av: kentmadde

FY FAN! vad coolt! :)

2008-06-30 @ 22:19:45
URL: http://kentmadde.blogg.se/
Postat av: j

vad roligt för dig wanja =) grattis!

2008-07-01 @ 00:14:25
Postat av: Matilda

2008-07-01 @ 22:08:13
URL: http://maot
Postat av: Matilda

Tycker lätt du ska göra de wanja, de är såå coolt! :) Kommer dock sakna dig om du åker<3

2008-07-01 @ 22:08:58
URL: http://maotilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0