En lördagskväll, liksom.

En behövd helg efter en veckas slit var väl förtjänad och inleddes med shopping för nästan hela slanten. Jag vill faktiskt påstå att jag gjort mig väldigt väl förtjänt av ett litet utbyte i garderoben då det nog var säkert ett år sen sist jag köpte en ny klädtrasa, och då överdriver jag inte ens lite. Fredagen fortsatte sedan med baglesmat vilket kan vara det godaste som finns. Det har nästan tillkommit som en rutin att säga "en chicken fenix, tack".
Men jag gör det bra och verkligen dom också.
Lite senare på kvällen då jag hunnit bli väldigt mätt eftersom att man av någon anledning alltid blir det av den salladen, så fortsatte kvällen hos Åstrand där Marre blev väldigt pratglad och väldigt onykter. Det var ganska roligt eftersom att ingen av oss andra blev berusade till någon större grad men däremot väldigt högt underhållda av marres fylle tokerier. Hennes mun gick det inte att få stop på vilket inte gjorde oss speciellt mycket men däremot Hessles personal.  För inte bara traggade hon i mun på mig, Frida och jessi, utan även bruttan på Hessle, vilket var ett ganska lagom dåligt drag av henne då vi efter tio minuter lyckades bli utslängda därifrån.
Men nöjet att se hur Marie väldigt ansträngt försökte vinna i fighten mot hesslebruden gjorde att konsekvenserna verkligen, var värt det.

Idag är det lördag och den har spenderats ute i vildmarken nära byn Djurröd, tillsammans med några riktiga krigare.
Lite öl, grillning och fotboll som resulterade i väldigt förbannade män, och sedan kubb med en väldigt full Starnäs har man hunnit med att uppleva under kvällen och nu sitter man här och är inte alls trött eller redo för att sova.

Förresten så har Petra och Jamie kul på Hultsfred nu. Det har inte jag.
Det är också en grej man kan få ångest över.
Allt man vill här i livet som man varken kan eller får,
det är sånt som som skapar livsångest.
Grattis till dig som kom in på den skolan du ville eftersom att du har tillräckligt bra med betyg. Och grattis till dig också som vet vad du vill göra med ditt liv och till dig som redan påbörjat det. Grattis till alla er som vet och som redan gör och grattis till er som har den möjligheten att förändra, och att verkställa.
Ett grattis till mig också då som inte ens vet vad som kommer hända imorgon.
Ett stort grattis till, mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0