Midsommar

Igår var det midsommar och som omväxling från det orginella supandet tillsammans med alla vänner, tillbringade jag kvällen tillsammans med mina alkoholiserade släktingar. Det blev verkligen en minst sagt fartfylldkväll som resulterade i en väldigt full farmor och jullåtar istället för sommarmusik. Kanske inte riktigt lämpligt, men ändå.
Micke inledde kvällen med att ställa fram en 3-liters vin bredvid mig samtidigt som han sa " denna ska visserligen räcka till några till Wanja men jag ställer den här så vi slipper skicka den till dig hela tiden".
"Tack Micke. "
Maten ställdes sedan fram men blev bortglömd lika snabbt då spritförrådet öppnades. Snapsvisor sjöngs på det bredaste göteborgska vilket gjorde det aningen svårt för mig att hänga med. Micke skyllde på vinet men jag höll inte med.
" Det är bättre att ta hela snapsen på samma gång så har man ju inte halva kvar sen", tyckte Monika och resterande syskonskara höll med. Jag skrattade men kunde inte förneka att även jag instämde.
När det sedan var dags för att genomföra svensk tradition, i form av dans kring midsommarstången, så tog pappa fram gitarren och gamla Nisse som knappt varken hör eller ser längre, gav sig på fiolen. Inte konstigt då kanske att det blev jullåtar istället för de små grodorna, kan man tycka. Vi gav väl kankse upp den traditionen ganska snabbt dårå och gav oss in på mer snapsvisor och tårta istället.
Då var Micke däremot snabb med att ställa tårtan bredvid sig själv och när jag bad om att få den skickad till mig reste han sig upp och sa " Ja okej Wanja, jag kan skicka den till dig men jag vill uppmärksamma dig om att det inte finns någon alkohol i den".

Pappa hade skrivit ut ett horoskåp för alla att sedan leva upp till, vilket höll i sig under hela kvällen.
Monika är tydligen en jävla nolla, farmor borde ta livet av sig, Micke är ett jävla svin, pelle den ultimata skitstöveln, pappa ett fyllo, Patrik som bisexuell, Torgny uppmanades om att bli hallick eller bussförare, Agneta var en jävla kommunist , Angela och Hanna tär på vårt samhälle och kommer sluta i fängelse och jag ses tydligen av andra som en jävla idiot och beskrevs som en "tjuvaktig slyna som får ut mer av onani än sex".

Det var verkligen en rolig kväll och det var riktigt underbart att få hela släkten samlad igen. I all glädje fanns dock tanken om vår saknade Mats som innan han gick bort önskade om en samlad midsommar.
Det gav vi honom,
och även om han inte var med vid bordsplaceringen så fanns han med i tanken,
under hela kvällen och för all tid

( bilder kommer senare)
NU , ska jag in till en ångestfull kenyan och tillbringa en lördagskväll.
På återseende, somvi säger här.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0