Nej men en rubrik kanske?

Synd att livet är så pass orättvist att inte Ryssland vann med 10-0 som dom borde ha gjort, eftersom att Sverige sög så det sved i ögonen. Aldrig tidigare har det varit så pinsamt att visa upp den blå-gula tröjan och stå för vad man är.
Nu i efterhand vill man dock egentligen bara både skratta och gråta åt att man berörts så pass mycket av det nog absolut största i-landproblemet som existerar idag. Jag menar här sitter man och låter sitt temperament och sin dag förstöras på grund av att ett gäng pinsamma fotbollsspelare som inte kan göra vad dom obegripligen får betalt för att göra, samtidigt som det svälter och dör barn i Afrika.
Man skulle väl kanske kunna börja tänka om och skänka en tanke åt de stackars barnen istället för att låta sig beröras av det oerhört överskattade landslaget som mest finns för att suga ut pengar från samhället och låta världen luras.

NU, däremot, så tänker jag hålla käften om min tidigare predikan och ge min tid till Fritte som sitter här bredvid mig och ansträngt försöker få min uppmärksamhet.
Imorgon är det midsommar, lika blött och onyktert som alltid kanske.
Eller kanske som förändring, en nykter kväll med film och godis.
kanske, kanske det.
Glad midsommar, how ever.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0