Hugg mig i själen och snurra runt lite så att mitt liv ändrar riktning .

Nu är klockan fem och jag är redan trött på denna dagen.
Jag har en enorm huvudvärk och inte minst är jag makalöst seg i både ben och sinne. Mina ärenden för dagen har jag misslyckats med totalt.
Vad jag satt upp på listan var egentligen bara att köpa present till mamma och mormor, sedan simma med Petra. Men efter att jag och Petra mot hennes vilja snurrat runt i staden efter den ultimata fördelsedagspresenten insåg jag plötsligt att klockan var 2 och alla affärer jag behövde komma åt hade stängt för dagen. Perfekt kan man tycka eftersom att firandet skall ske imorgon klockan 1. Heja mig.
och i samma iverframkallande veva insåg Petra att tiden runnit iväg och att vi inte skulle hinna simma då dagens resterande sysslor kallade.
istället for vi till Willys och fyllde en stor korg med frukt och fetaost för min del sedan for vi mot vä där Petra släppte av mig, tomhänt och aningen missnöjd.

Men till mitt glädjetillskott har jag gårdagen att tänka på. Jamie och Wanja förfest hemma hos mig med högstadielåtar, vin, dans, värdelösa tändstickor och en hel del skratt och sanningar. Väl i stan sedan slutar mitt minne att producera bilder men jag hade kul för det vet jag med hjälp av mitt sjätte sinne. om inte annat med hjälp av idas inspelade samtal.
Nu däremot tänker jag ta en alvedon, ta mig i kragen och bryta denna dagens misslyckande och möjligen ta tag i mitt liv på ett moget sätt, vilket resulterar i plugg.
och eftersom att det är så fantastiskt kul så tänker jag först sova lite, ringa Frida för att se hur hon mår, sova lite till och sysselsätta mig tills jag är mogen nog att greppa tag om mitt ansvarsfulla liv. Kanske ska jag spara min mogenhet till en annan dags spillo, för saningen är väl egentligen den att jag är inte alls mogen nog och framförallt inte för att ge mig in på uppgifter som går under namnet "staden och framtiden".
Nej, inte idag.
och snart tar vi studenten.
Spara det roliga till sist, som det heter.
Vi tar det en annan dag.

image19
You got to looove Luu!



Förresten vill jag yttra mig om att debatten mellan blodinbella och Edda von Sydow var makalöst skrattretande. Ni är båda skrattretande och jag kan inte ens med min vildaste fantasi och högsta optimism begripa hur två urlöjliga ytliga snofsar som ni båda får lov att yttra er med så stort omtycke. När jag ser och tvingas lyssna på ert skitsnack blir jag bara allt mer oroad över vart världen är påväg.
Ni är inget annat än två skyltdockor som äcklar mig - Precis.


Kommentarer
Postat av: Liljan

Ända att jag letade efter just de skyltdockorna i Stockholm, för "eventuellt" ett litet slagge :)

2008-03-17 @ 00:10:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0