Livets Cirkel

Horoskopet för dagen.
Intressant.

Horoskop för Lejonet


Måndag den 17 Mars 2008


Du har gynnsamma planetinfluenser och lyckas med det mesta. Utnyttja det! Men se till att du disciplinerar dig. I annat fall kanske du frestas att ägna dig åt alltför många saker samtidigt. Och då blir det intet av allting. Risken är dock minimal att det blir så.

Jag har en redovisning om bygglov tills imorgon.
Ett prov i religion
Ett prov i keramik och glas
Och en bokredovisning.

Hur kan jag ens finna en möjlighet att frestas av ett flertal saker idag när mina sysslor är ungefär 100?
Jag ser inte ens hur jag ska hinna.
Det kommer jag inte göra.

Jag kan faktiskt inte ens om jag anstränger mig begripa hur lärare suktar efter att ge ut läxor och hemuppgifter och hur de njuter av att se ytterligre en elev fara ner i det svarat hålet av misslyckande.
Det är precis som om dom drivs av nån sorts högre makt som säger åt dem att vara totalt hjärtlösa och fulltsändigt oförtående när det gäller elevernas eviga tjat om "ett liv utanför skoltid".
För dem tillfredställs deras glädjedrifts genom att vi elever tar med oss skolan hem, till vårt hus, vårt rum, vår säng, vårt liv.
För så är det faktiskt.
Skolan är vårt egentliga liv och har varit det till den allra största del så långt jag kan minnas bak i tiden.
Det får mig att tänka på hur jag om 3 månader faktiskt aldrig någonsin mer kommer behöver tänka på lärarnas nonchalanta arbetssätt eller tiden som inte räcker till att levas ut på.  
Om tre måndader kommer jag faktiskt aldrig mer ha ett problem likt detta och trots att jag just idag skulle kunna hurra och hoppa för den sakens skull så känns det otroligt läskigt ändå.
För om tre månader kommer mitt liv förändras på ett sätt jag aldrig tidigare upplevt.
Då tar livet jag levt fram till mina nästan 19 fyllda år slut, och resterande liv tar sin akt.

Jag har gått runt och längtat tills den dagen då läxorna upphör och dagen då man skall springa ut i sin vita studentmössa med sina vita kläder och tänka att "nu är jag fri, beskymmerlös".
Och visst kommer det bli en befrielse, både från skolplikt, lärare och läxor.
Men mitt liv kommer plötsligt ändra riktning mot en plats jag aldrig tidigare besökt-
Frihetens ansvar.
Den tanken skrämmer mig, mer än någonsin nu, sen jag daglien började tänka i dessa banor.
Men som vanligt måste jag lyssna till Linns röst och ge mig fan på att alt löser sig.

Livets cirkel- drama, stress, glädje, ångest, tid och lycka-  Allt löser sig.



http://zodiaken.net/dagen/
Horoskop för dig som är lika skrockfylld och övernaturligt troende som jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0