En plötslig längtan efter allvar

Det är idiotiskt egentligen.
Man klagar när man tvingas jobba för då är man jämt trött,
men när man väl är ledig då klagar man för att man inte jobbar men blir trött ändå. 






Jag har skapat ett nytt beroende i höstens dysterhet.
Ett läsberoende.
Det slog mig att jag försummat bokläsandet då all min fritid spenderats åt serien vänner vilket jag för en tid sen ansåg vara det enda i världen som kunde rädda mig från beskymmer.
Jag kan väl erkänna att det inte riktigt är sanningen längre men jag antar att det kommer en tid för allt att utgå.
Jag säger inte att jag inte fortfarande älskar vänner mer än mycket annat i denna värld, för det gör jag, men av måttlig mängd.
För mycket av någonting är aldrig hälsosamt, som dom säger.
Ett klokt uttalande av en av alla världens kloka vetenskapsmän.

När jag ändå ligger på spåret om böcker och allt därtill så vill jag passa på att rekomendera Stieg Larssons "män som hatar kvinnor".
För er som inte kommit över denna brilijant skrivna bok så vill jag uppmärksamma er om att det kan vara en av de bästa och ni bör därför åtminstonde överväga om att läsa den.
-
Jag brukade hålla mig till Jonas Gardell men av samma princip som serien vänner så kom jag över honom och gick vidare. Dock vill jag även rekomendera honom till omvärldens trots alla fördomar som kastas åt hans håll.
Han är faktiskt en otrolig författare trots att han har ett förhållande med Mark Levengood.
Det skulle jag däremot kunna ställa mig kritisk mot men jag låter bli.



Mycket rekomendationer i detta egentligen meningslösa inlägg men jag måste trots det avsluta med att säga att biofilmen "Låt den rätte komma in" måste ses! Boken kan vara nåt av det sjukaste och jag bara måste se filmen!
Sätt en förtjänad nördvarning på mig men den 24 oktober tvingar jag någon att se den med mig.



Jan Stenmark är för övrigt bäst i hela världen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0