Geppetto

Det är så förbannat orättvist att det krävs miljoner för att ens dröm ska kunna slå in då det endast krävs ett fotsteg för en annan snålskjutsare som aldrig behöver lyfta ett finger.
Detta hierarkisamhälle tar mentalt livet av mig och även om man anstränger sig och försöker sitt allra bästa med en plan som kan tänkas fungera så finner man sig själv nånstans i mitten och upptäcker att man är en idiot som ens tänkt tanken.

Men det slog mig att livet kanske faktiskt får högre värde om man är en idiot med drömmar framför en idiot som inte vet vad att drömma är.
För nånstans före mitten så är drömmen fantastisk,
och även om man inte uppnår den så tar tanken en en bra bit på vägen.
Kanske behöver jag bara en ny plan,
för även om jag är begränsad så är inte livet en omöjlighet, trots allt.

Nu vill jag mest att Petra ska sluta knega och hämta upp mig så jag kommer ur mitt söndagsbeteende för att istället spendera min kväll med min favoritfamilj.
-
it was only a kiss,
how could it end up like this.


Kommentarer
Postat av: anna

På onsdag kommer denna otroligt fina plan! Det fixar sig!

2008-10-13 @ 01:06:04
URL: http://annaholmqvist1.blogg.se/
Postat av: Petra

Favoritfamilj for lajf. typ. HA

2008-10-13 @ 18:43:16
URL: http://limaverde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0