Mest bara för att jag är både bäst och sämst i hela världen

Idag tog jag mig tiden till att påbörja ett nytt liv där jag utfaller att vara en bättre människa.

Det har skett för många gånger nu att jag stannat upp och tänkt att jag borde kunna åstadkomma bättre och trots att jag så många gånger förr känt av tanken så har jag aldrig gjort något med den. I större utstreckning.
Men idag slog ett under ner och jag har faktiskt betalat in en summa till organisationen amnesty, en organisation som kämpar för människans rättigheter, trots att jag inte har råd att bry mig egentligen.

Jag har dessutom tagit min första körlektion och till min stora förvåning, då jag vart väl förberedd på att få en utskällning för att ha råkat ha sönder bilen, så lyckades jag faktiskt överträffande bra.
För att fullända min dag av välgång så ska jag dessutom tillsammans med Matilda bege mig till friskis och svettis för att inleda min nu startade träningsperiod.



Vad jag även lyckats komma över nu när lönen från sommarens slit börjar sina är att jag måste bli mer sparsam.
Jag menar jag har aldrig under hela mitt liv lyckats lägga undan pengar som varat mer än en måndad och när till och med min bank ringer mig och uppmanar mig om att jag borde boka en tid till ett ekonomiskt rådgivningsmöte, då kan jag känna att den ringklockan är stark nog för mig att vakna.
Jag är medveten om att jag inte längre har några större summor att kunna lägga undan men jag vet däremot vad mina största utgifter (bortsett världens sämsta telenor) är och måste upphöra att vara! 

* Den där fikan eller till och med lunchen som man anser gjort sig förtjänat av 5 gånger i veckan är fullkomligt onödig eftersom att det inte krävs så väldigt mycket ansträning av att äta hemma och byta ut chicken fenix mot en kaffe!

* Alla idiotiska ciggaretter som inte bara ökat i pris utan också i mängd och jag måste se till att ge upp den vanan nu. Inte bara för att det är för dyrt eller för att det tar mig närmre döden, utan också för att jag inte ska avlida på träningspassen, vilket jag gör i nuläget.

* Dom där förbannat onödiga drinkarna som man envisas med att köpa ute trots att man redan är skitfull och lite till.
Det slutar liksom alltid med att man blir fullare än vad man borde och därför både omänsklig och idiotisk vilket dagenefter ångesten kan konstatera. 

Nej.
Man är inte väldigt klok egentligen. 
I varje fall inte klok nog


 


Kommentarer
Postat av: A

Vi borde starta en hel rörelse för dessa tre punkter, jag känner att vi inte är ensamma nämligen!

2008-10-22 @ 13:00:47
URL: http://liljehovs.blogg.se/
Postat av: Petra

Twin.

2008-10-22 @ 14:12:13
URL: http://limaverde.blogg.se/
Postat av: Amanda

nje nje de där fika/uncherna e ett måste .. och även de där MKT MKT onödiga fylle grejerna är ett måste för man mår ju bara så bra efteråt.. NOT! men ändå fortsäter man P: .. så ngn stans måste dfet ju va rätt?! hahah :D nee i dont know



pusspuss

2008-10-22 @ 22:19:46
URL: http://xoxoamanda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0