Tu es mosh

Jag vill inte missa att nämna hur stolt jag är över dessa två ultimata underhållare och även passa på att gratulera till årets bästa Humorprogram!
Det är så viktigt att dem tog hem det och med ett toppat smygevent inför fredagen vill jag tänka mig att diagonalen kommer att dyka upp på class dansgolv som en hyllning för dessa livsförgyllande glädjespridare.




_____________________________________
Hur som helst,
efter en veckas inneboende hos Marre har jag nu återvänt hem till min kära mor som välkomnande mig i vanlig ordning med sin öppefras " Kom inte hem och ställ till det nu Wanja, det har varit så rent och tyst här hemma när du inte varit här".
Jag tackar mamma, för att du trots att det för visso inte må vara uppenbart, faktiskt saknat mig undet tiden jag varit borta.
Kärleken har många ansikten, som man säger.
En del har förstått innebörden,
andra har uppenbarligen missat den.




Veckan är snart slut och vanligvis bär den sista söndagsmåltiden med sig både börda och ångest,
dels för att man olyckligtvis inte funnit en mening med sitt liv ännu, men också dels för att maten man äter fortfarande inte är hälsosam,
trots nyårslöftet 2001.

Hur som helst har det varit en oerhört händelsrik vecka, då Maryam, vår galne fransyska varit på besök från Paris.
Man kan väl säga att jag levt som en turist i min egen stad under tiden som jag tagit hand om en,
och vistelsen har dessutom lyckats få mig att inse att det faktiskt går att vara stolt över Kristianstad.

Veckan har bjudit på en hel del vin och festiligheter, matlganing, touring around Kristianstad, Malmövisiting, resturangbesök, Åhuspicknicks under väldigt blåsiga omständigheter, kräftskiva, gamla bettan visor, gitarr och allsång på banken, galna taxikillar och dunkgömme ( vilket vi föredrar att kalla för "dunkhiding") då svenskan inte har varit aktuell under veckans flerkultur.

När dunkgömme väl kommer på tal vill jag nämna att det är en lek som är sjukt underskattad och bör plockas fram från det kvarligande barnasinnet,
så som kullerbytta och hjulning.


Nu hörs tjatet från nedanvåningen åter igen och även om jag helst skulle klättrat ut genom fönstret och sprungit härifrån så tror jag att mamma hade stoppat mig med hennes övernaturliga mamma-krafter.

Så istället säger jag som Maryam sagt under hela veckan,

Tu es mosh!
För er som kan franska,
detta tillhör ett av veckans alla internskämt.
På återseende,-


Kommentarer
Postat av: jamie

hahahahah. yee! tu es gros ahhaha den du

2008-09-23 @ 01:02:24
Postat av: A

Je ne sais pais! axelryckning

2008-09-23 @ 11:00:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0