Okej nu blir jag på riktigt rädd för världen!


Forskare: I morgon går jorden under


Imorgon smäller det - då ska forskare i Schweiz försöka återskapa Big Bang i en jättemaskin.
    Men 5000 andra forskare varnar för att projektet kommer att leda till jordens underång.

- Anna Krook, expressen.



Okej nångonstans känner jag mig livlöst förvirrad.
Vad sysslar dessa forskare med?
Borde man bli livrädd nu och be en sista bön för sitt liv och denna planeten eller är det bara struntprat?

5000 uppenabarligen så fan mycket smartare forskare än hela landet Scheweiz verkar ha förstått konsekvensen för detta så kallat vetenskapliga projekt men även om det till och med uppkommit dödshot ur detta engagemang så verkar det som om projektet skall genomföras.
Vart är världen och alla människor påväg?

Jag menar som om det inte är nog med alla idiotiska och livshotande utsläpp som vi utsätter vår jord för?
Vi är ju på god väg redan nu att se vår jord gå under men vad i all världens makt kan ha gått så snett att vi vill ta risken att se det hända redan nu?

Jag är inte säker på om man borde skratta eller gråta eller kanske till och med ignorera ämnet helt och istället gå och göra något som man älskar.
Det finns ju aldrig nog med tid för någonting ändå,
trots allt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0