Kindernutte

Igår gjorde jag och Linn upp en deal. Vi kände att efter vi tömt vår godisskål och ätit upp våra sista muffins så var gränsen nådd. All ångest föll plötsligt på sin plats och vi insåg att den träning vi får genom alla 90 trappsteg vi har upp till lägenheten inte skulle vara nog med förbränning för det vi dagligen stoppar i oss. Vår plan blev därför att bojkotta både Dunk and Donuts och Lidls alla godishyllor för all framtid.
Skulle vi nu mot förmodan inte lyckas, vilket man olyckligtvis inte bevisat sig vara kapabel till att göra hittills, så kom vi fram till att vi inte skulle få prata med varandra på en vecka. Ett ganska brutalt straff tänkte vi, eftersom att vi faktiskt inte har så många fler än just varandra, såhär långt hemifrån.

I denna riktning fortsatte sedan kvällen då vi i regnet gav oss ut på en promenad, som vi sedan lovade oss själva att fortsätta med, varje kväll.
Jag vill säga, trrrooolliiiiggtt, men också ge oss en liten eloge för tanken.


För övrigt så har jag fått lära mig anledningen till varför alla tyskar har vita gardiner,
att väldigt många byggnader här ser ut som bårhus,
att nånting i vårt rum ger ifrån sig skrämmande ljud när jag ska sova om nätterna,
att det plötsligt dyker upp en ond fisk och en läskig man på väggen bredvid vår säng när lampan släcks och Linn somnat
och att jag är en förbannat nojjig människa som borde gå och lägga sig nu.

Kommentarer
Postat av: alec

haha en ond fisk ? Kommer jag våga sova med er hä hä :)

2009-02-12 @ 16:44:26
Postat av: Anonym

NEJ ALEC, DU SKA SOVA PÅ VINDEN DÄR ALLA JUDAR OCH HOMOSEXUELLA EN GÅNG VAR GÖMDA OCH SEDAN SKJUTNA AV (EIN SWEI DREI NAZI) POLEZEI

2009-02-12 @ 17:25:13
Postat av: Matilda

Hahaha tack Wanja<3

2009-02-12 @ 23:19:55
URL: http://maotilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0