Berlinet

Efter ett antal kvävande avsked och en hektisk tågresa så har jag nu passerat den tyska gränsen och befinner mig i Berlin. Mycket som är mig likt hände under resans gång då jag bland annat lyckades tappa min väska i rulltrappan så att hjulen gick sönder och dessutom så gick jag vilse i Hamburg. Först 7 minuter innan mitt tåg skulle gå hittade jag rätt spår och väl på plats kom en tysk främling fram och frågade om hon fick ge mig en kram. Tydligen så såg jag ut att behöva en och även om denne 15åriga tyska var en fullkomlig främling så kändes det inte läskigt alls. Tvärt om.

Hur som helst så fann jag den tyske huvudstaden till slut och med världens bästa välkomnande av Linn och Erica så blev min dag komplett. 

Jag älskar Berlin och jag älskar lägenheten med undantag att det är ungefär en halv miljon trappsteg upp och hissen är ännu ej uppfunnen. Men att gnälla det leder mig ingenstans. Nu är jag här och detta är precis vad jag vill.


Kommentarer
Postat av: A

Underbart att höra!

2009-01-22 @ 13:45:36
Postat av: ullis

lycka till wanja, är avundsjuk på dig ;)

2009-01-22 @ 16:58:42
Postat av: jamiiii

hahaha. du får börja köpa resväskor utan hjul. eller hade du 2 flak öl i väskan denna gången också ebbe? och klaga inte för att det ej finns hiss, vi har vatt me om värre saker (SÄLEN BACKEN) ! är iaf glad att du överlevde för det är så det ska va ARBEIT MACHT FREI

2009-01-22 @ 17:43:27
Postat av: Petra

ALLTSÅ detta har ingenting med någonting att göra. Men, D heter också missing years nuförtiden. Är det ett band? en film? Någon såpopera?



I'm Lost, och på måndag åker jag!

2009-01-23 @ 18:38:34
URL: http://limaverde.blogg.se/
Postat av: alec

Hur går saker och ting där nere? :D

2009-01-25 @ 13:19:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0