Tillfreds

Dagen började tidigt idag,
dels för att schemat har varit packat och dels för att jag inte gått upp i tid en enda gång sen jag slutade på scan.
Många tankar har omfamnat mig så väl som känslorna växt under dagen och jag måste erkänna en viss nervositet. Jag tog mig ann beslutet om Berlin och köpte min biljett imorse som jag skjutit upp nu under snart en veckas tid. Men nu är det gjort och nästa måndag bär det av. Jag är lite orolig kring packning och tågbyte eftersom att jag är en av de mest tankdspridda i kommunen men som den optimist jag faktiskt är så vet jag att det kommer att lösa sig. Jag trivs väl kanske lite i att leva i ovisshet, då denna resa känns som en givet chanskort.

Min dag fortsatte sedan hos världens bästa Sasha, som spritt sin harmoniska livsglädje och uppmuntrat mig dels till mitt beslut om Berlin och dels om mina tankar kring USA. Och om det är någon jag vill välja att lyssna på, så är det honom. Med hans livserfarenhet så vet han vad han pratar om och jag bara älskar att lyssna på hur han genomgått sitt liv utifrån de val han gjort. "Jag har mycket att lära och jag älskar att lära mig. " Det känns som ett ganska givet motto i förberedelse för att ge sig ut i världen, verkligen.




Jag känner mig motiverad,
trots att alla avsked kväver mig.





 


Kommentarer
Postat av: Mamma Anki

Hej lilla Wanja Nu får du ha det så jättebra när du nu ska ge dig ut i den stora världen och sen vet du att du inte ska vara för snäll utan göra som du själv vill.Ha de nu så bra och var rädd om dig.Kram

2009-01-13 @ 01:22:50
Postat av: Linn

hej wanja. vi ses på måndag. jag behöver dig här. synd att du inte kommer tidigare bara. men tur att du kommer överhuvudtaget. ily och detta blir bäst i världen. jag har skrivit ner lite saker som vi ska göra... okej, det blev bara fem saker.. men vi hittar mer! ILY ILY ILY ILY. ps. har du sett muren eller måste vi göra det också? ds.

2009-01-13 @ 21:21:04
URL: http://linnsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0