ces't la vie

Jag har aldrig riktigt forstatt mig pa finessen om att ta beslut. Det har liksom aldrig fallit ratt. 
Jag alskar Paris och utan att kunna satta fingret pa varfor denna stad ar rent fantastiskt gemytlig sa ar det utan tvekan sa jag kanner i varje andetag jag tar. Tanken om att bege mig hemat igen nu efter tva manader kanns behaglig men inte fullandig. Problemet ligger dock i hur jag ska ga till vaga for att kunna stanna har. Det finns en del erbjudanden om familjer som dykit upp men jag ar fortfarande tveksam. Jag har atminstonde lart mig en hel del franska och kanske jag kan bli nojd med den tiden som varit snart. 

Helgen har varit till stor belatenhet. 
Fredagen spenderades tillsammans med slakt och vanner och en valdig massa vin och mat. Det rann over fran att vara en beharskad bjudning till ren fylleri dock och slutade for mig i ett overflod av att forsoka act French. Rott vin har aldrig varit min grej men blev det tydligen under kvallen. Philip vart en galen typ som dfinitivt inte kunde ta ett nej. " Du inte maste saga nej till mig ". 
Hah, det ligger en viss charm i de tappra forsoken av vart omojliga sprak. 

I lordes bar det av till Mont Matre och Moulin Rouge. Jag har en massa syprojekt pa g och hittade en valdigt massa coola tyger som jag tanker ge mig pa. En dag. 
Alltsa Mont Matres gator ar verkligen gauulna och fyllda av ingenting annat an sexshops och hookers. Svin-ackliga man star och anstrangt forsoker bjuda in tjejer till deras sma burar for att stallas till atloje. Skitskabbigt men en ganska kul grej att se. 
Lordagskvallen vart taggad till tusen och det blev party, as usual. En valdigt massa galet drama gjorde kvallen till en oforglomlig sadan. Ol i mangder, batle Sued vs France dance, hookers, klattring pa bron over vattnet trots min hojdradsla, nytt folk, idiotiskt korkade britter och en ganska vilsen vandring pa 3 timmar med en okand franskkk fram tills 7 pa morgonen da jag slutligen hittade hem. 
Livin the dream, so to speak. 



Kommentarer
Postat av: anna

AAAAA! Det låter ju riktigt bra faktiskt! Så det blir inget av med au pair saken?

Bara bra tycker jag, för Sverige saknar dig!

2009-03-19 @ 20:11:12
URL: http://annaholmqvist1.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0